Overige

Malteser Geluksbrenger-actie

Wanzl ondersteunt de Hilfsdienst e.V.

Net als de afgelopen jaren toont de groep Wanzl in Leipheim in 2023 wederom sociale betrokkenheid. Aan het eind van het afgelopen jaar stelde het bedrijf een vrachtwagen met grote aanhangwagen ter beschikking aan de Malteser Hilfsdienst e.V. uit Mindelheim en ondersteunde daarmee opnieuw de Geluksbrenger-actie.

Met de actie voorziet de katholieke hulporganisatie arme kinderen en gezinnen in de Roemeense regio’s Gaesti en Tirgoviste van basisvoedingsmiddelen, zoals rijst, pasta, meel, zout of olie. Maar ook hygiëneartikelen zoals tandenborstels of douchegel worden uitgedeeld. De voedingspakketten zijn al rond de kerst uitgereikt. En natuurlijk mocht een klein cadeautje niet ontbreken. Burgers pakten pakjes in, leverden deze in bij de Malteser Hilfsdienst e.V. en die vervoerden ze naar Roemenië.

Omdat de Geluksbrenger-actie met donaties wordt gefinancierd, was elke steun welkom. "De afgelopen jaren konden er tienduizenden voedselpakketten, honderden pallets kindervoeding en warme winterkleding aan de partnerregio worden geleverd. Daarvoor heb je echter grote voertuigen nodig. Ik ben erg blij dat ik ook dit jaar weer pakketten naar Roemenië mag rijden met een vrachtwagen die door Wanzl is geleverd", aldus Hermann Bertel, magazijnmedewerker voor intern transport bij Wanzl in Kirchheim.

Vorig jaar heeft de Malteser Hilfsdienst e.V. nog een oplegger aangevraagd om de grote hoeveelheid voedselpakketten uit de regio Leipheim naar Roemenië te kunnen transporteren. Hermann Bertel was enthousiast: "Het is echt geweldig dat Wanzl opnieuw een ‘geluksbrenger’ werd. Met deze actie kwam de hulp terecht waar die nodig was. En er is geen mooier kerstcadeau dan die stralende kinderogen."